فعال کردن حالت رانندگی در گوشی های آیفون + آموزش تصویری

بعد از انتشار iOS 11 حالتی به آیفون اضافه شده است که در حالت رانندگی به صورت خودکار فعال می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ویژگی جذاب در گوشی های اپل بیشتر آشنا شوید.

حالت رانندگی در آیفون چیست و چگونه فعال می‌شود؟

با فعال کردن حالت رانندگی، آیفون به حالت سکوت رفته و صفحه آیفون به صورت تاریک خواهد ماند. این حالت می‌تواند به صورت اتوماتیک و یا دستی فعال شود.

اگر کسی برای شما پیامکی ارسال کند، پاسخی خودکار دریافت می‌کند که به آن‌ها اطلاع می‌دهد که شما در حالت رانندگی هستید. اگر پیام مهم است فرستنده میتواند واژه “urgent” را در ابتدا پیام بنویسد تا از دریافت اعلان توسط شما اطمینان حاصل کند.‌ سپس می‌توانید به خواندن پیام مهم آن‌ها بپردازید.

برای فعال کردن حالت رانندگی با ما همراه باشید.

۱.ابتدا settings app گوشی را باز کنید.

۲.گزینه Do Not Disturb باز کنید.

فعال-کردن-حالت-رانندگی

۳.در صفحه باز شده گزینه Activate را بزنید.

فعال-کردن-حالت-رانندگی

۴.این قابلیت به صورت پیش‌فرض در حالت Manually قرار دارد اما با زدن Automatically و یا When Connected to Car Bluetooth در بیاورید که با فعال کردن حالت اول با استفاده از حدس زدن سرعت حرکت شما با استفاده از GPS گوشی این حالت برای شما فعال خواهد شد. در گزینه دوم پخش خودرو شما باید از قابلیت بلوتوث پشتیبانی کند که در زمان وصل شدن گوشی شما به بلوتوث پخش خودرو، قابلیت حالت رانندگی برای شما فعال خواهد شد. 

فعال-کردن-dont-distribute

۵.بعد از فعال کردن این قابلیت پیامی به صورت زیر برای شما نمایش داده می‌شود که در زمان رانندگی هیچ اعلانی به شما نمایش داده نخواهد شد و حتی شما صدای اعلان را هم نخواهید شنید.

پیغام-نمایشی-بعد-از-فعال-شدن

اگر سعی دارید که از گوشی خود استفاده کنید با پیغامی مواجه خواهید شد که با زدن I’m Not Driving می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید و بعد از زدن این گزینه حالت driving mode برای شما غیر فعال خواهد شد.

خاموش-کردن-حالت-رانندگی

برای غیر فعال کردن این حالت می‌توانید در بخش ۴ گزینه Manually را انتخاب کنید.

غیر-فعال-کردن-حالت-رانندگی

از نظر شما این قابلیت چقدر می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد؟

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

لوگو پین شو - ردیابی گوشی

پین‌شو یک نرم‌افزار کاربردی برای ردیابی افراد بدون اینترنت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • آموزش
  • فعال کردن حالت رانندگی در گوشی های آیفون + آموزش تصویری