۱۰ راه برای افزایش سرعت اینترنت

افزایش سرعت اینترنت برای یادگیری از راه ‌دور بسیار با اهمیت است. قطعی مداوم اینترنت و سرعت پایین آن امکان درک مفاهیم را بسیار دشوار می‌کند. برای کسب و کارهای اینترنتی، دورکاری در شرایط شیوع ویروس کرونا و یادگیری در کلاس‌های آنلاین باید حتما یک اتصال امن و قوی داشته باشید. برای داشتن بهترین اتصال ممکن مراحل زیر را دنبال کنید.

راه‌های افزایش سرعت اینترنت

نتایج زیر حاصل از بررسی سوالات و مشکلات مشترکین اینترنت ثابت طی یک سال اخیر در کشور می باشد.

۱- بررسی سرعت اینترنت

ابتدایی‌ترین کاری که باید انجام دهید بررسی سرعت اینترنت است. بررسی سرعت به شما می‌گوید تا چه میزان باید نگران حل مشکل سرعت خود باشید. گاهی کندی سرعت اینترنت در یک نرم افزار خاص ممکن است رخ بدهد و ربطی به سرعت اینترنت شما نداشته باشد. این کندی ممکن است بدلیل سرورهای آن نرم افزار و یا یک ایراد نرم افزاری در نسخه جدید بروزرسانی آِن باشد. برای تست سرعت سایت‌های گوناگونی وجود دارد. می‌توانید به سایت ارائه دهنده اینترنت خود مراجعه نمایید یا مستقیما اینجا را کیک کنید.

۲-مکان مناسب قرار گیری دستگاه وای فای

افزایش سرعت اینترنت به فاصله شما تا دستگاه وای فای و قدرت سیگنال دریافتی وابسته است. سعی کنید دستگاه وای فای را در مکانی قرار دهید که فاصله زیادی از خط ورودی منزل نداشته باشد. در بازترین و خلوت ترین مکان منزل قرار گیرد. فاصله تا تمامی نقاط منزل نیز تقریبا به یک نسبت باشد.

۳- اتصالات صحیح

اتصالات از مهم ترین قسمت در یک سیستم ارتباطی می‌باشند. حتما دستگاه اسپلیتر بعد از دستگاه وای فای و قبل از دستگاه تلفن منزل قرار دهید. زیرا در بیشتر مواقع دستگاه اسپلیتر نویز وارد شبکه می‌کند. سعی کنید اسپلیتر با کیفیت تری تهیه کنید. خطوط سیمی داخلی منزل تا حد امکان مسی باشد که بتواند حداکثر سرعت انتقال را برای شما فراهم کند. در نقاط تقاطع خطوط سیمی از اتصال دهنده‌های مناسب استفاده کنید. دستگاه وای فای را در نزدیک ترین محل به کابل ورودی مخابرات قرار دهید.

۴- استفاده از تقویت کننده

در مکان‌های بزرگ یا دارای دیوارهای جدا کننده زیاد، شما نیاز به یک تقویت کننده برای شبکه وای فای خود خواهید داشت. تقویت کننده‌ها این اجازه را به شما می‌دهند تا در تمامی نقاط سیگنالی پر قدرت داشته باشید. همچنین در ادارات و مجتمع‌های دارای سیستم شبکه مرکزی تقویت کننده می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

۵- امنیت دستگاه وای فای

افزایش سرعت اینترنت می‌تواند به تعداد افراد متصل به دستگاه وای فای شما مرتبط باشد. در حالت عادی افراد زیادی در منزل هستند که به شبکه اینترنت متصل می‌باشند. نفوذ یک شخص بیگانه و دانلودهای غیرضروری می‌تواند حجم زیادی از ترافیک شما را اشغال کند. برای امنیت شبکه خود لازم است یک رمز قوی برای دستگاه وای فای خود انتخاب نمایید. و خطوط ورودی به منزل را چک کنید تا کابل اضافی از آن خارج نشده باشد. ممکن است شخصی در همسایگی شما با گرفتن یک انشعاب به سیستم تلفن شما وصل شود. این مساله ممکن است بعدا برایتان دردسرساز شود. در صورت مشاهده حتما با مهندسین مخابرات تماس گرفته و خودسرانه کابلی را قطع نکنید.

۶-بستن برنامه های باز در پس زمینه

گاهی اوقات باز بودن برنامه‌ها در پس زمینه می‌تواند درافزایش سرعت اینترنت تاثیر زیادی داشته باشد .دلیل این است که حجمی از حافظه موقت درگیر برنامه‌های باز در پس زمینه می‌شود. پس حتما برنامه‌های بازدر پس زمینه را بسته نگه دارید. یا برنامه هایی که هرروزه از آنها استفاده نمی‌کنید را غیر فعال نمایید.

۷- بررسی سیستم امنیتی دستگاه های متصل

سپرهای امنیتی دستگاه های متصل شونده بصورت مداوم درحال فعالیت برای امن نگه داشتن دستگاه هستند. گاهی لازم است برای داشتن سرعت مناسب در اینترنت این سپرهای امنیتی را غیر فعال نمایید.

۸- قطع بروز رسانی خودکار برنامه ها

تنظیمات دانلود خودکار برنامه‌ها را غیر فعال نگه داری کنید تا زمانیکه به اتصال مستحکمی نیاز دارید دانلودهای غیر ضروری سرعت اینترنت شمارا پایین نیاورند.

۹- بروز رسانی سیستم عامل

سعی کنید همیشه سیستم عامل دستگاه خود را به روز نگهدارید. همگام بودن با آخرین تغییرات می‌تواند سرعت مناسبی را برایتان فراهم نماید. اما توجه نمائید که برخی از نرم افزارهای ارتباطی تحت مرورگرها، راهنمای داشتن نسخه ای ویژه را ارائه می‌دهند تا با سرعت قابل قبول و کمترین قطعی بتوانند خدمات خوبی را به شما ارائه دهند. تنها به این دلیل که با بروزرسانی مرورگرها سیستم نرم افزاری همگام تولید نمی‌شود و تنظیمات بروز رسانی جدید مرورگرها ممکن است اختلالاتی در کارکرد نرم افزار ایجاد کنند.

۱۰- شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت گاهی صداقت کافی برای پهنای باند ارائه شده ندارند. ممکن است در ساعات شلوغی و ترافیک نتوانند حمایت‌های لازم را انجام دهند. قبل از انتخاب شرکت برای خرید حتما تحقیقات کافی و خوبی داشته باشید. و تراکم تعداد مشترکین در منطقه خود را بررسی کنید.

فناوری گران است از آن محافظت کنید

شما به گوشی و تبلت خود نیاز دارید تا بتوانید در هرمکانی به اینترنت دسترسی داشته باشید. گم شدن دستگاه شما علاوه بر عقب ماندن از آموزش‌تان شما را متحمل هزینه‌های زیادی می‌کند. با نصب نرم افزار پین شو از دستگاه خود محافظت نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

لوگو پین شو - ردیابی گوشی

پین‌شو یک نرم‌افزار کاربردی برای ردیابی افراد بدون اینترنت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *